درمان اضطراب

 

بر خلاف درمان CBT که در مقالات قبلی راجعش صحبت کرده ایم، در رفتار درمانی برای تغییر اعتقادات و نگرش ها تلاشی صورت نمیگیرد. این درمان به جای تلاش برای تغییر الگوهای کناره گیری و نگرانی که اضطراب را بدتر می کند، بر تشویق فعالیت هایی که پاداش دهنده و خوشایند هستند یا احساس رضایت را ایجاد می کند، تمرکز می کند.

کناره گیری از موقعیت های ترسناک می تواند به این معنا باشد که شما فرصتی برای مواجه شدن با ترس خود ندارید و نمی توانید به خود نشان بدهید که توانایی مقابله با آن را دارید. در این روش فرد را با چیزهایی که او را مضطرب می کند مواجه می کنند، این شرایط به شخص کمک می کند تا به جای فرار و کناره گیری، با این شرایط کنار بیاید و مقابله کند و به شکل واقع بینانه به شرایط خود نگاه کند.

برای درمان اضطراب اول از هر چیزی بیمار نیاز به یک دکتر روانشناس برای درمان اضطراب خود دارد. تا پزشک اول نوع اضطراب شخص را تشخیص بدهد و به او کمک کند تا بتواند این بیماری را شکست دهد. دکتر روانشناس برای درمان اضطراب می توانیم دکتر رامین علوی نژاد را به شما پیشنهاد کنیم.

گسترده وسیعی از استراتژی های مدیریت اضطراب وجود دارد که از راه های درمان اضطراب هستند و به بیمار در کاهش اضطراب خود و مقابله با آن کمک می کند. استراتژی کار ساز در هر شخص متفاوت است و یافتن بهترین استراتژی برای شما ممکن است زمان بر باشد. از این رو می توانید به دکتر روانشناس برای درمان اضطراب خود مراجعه کنید تا یک استراتژی مناسب به شما ارائه کند.

رفتارهای منفی همسر در مشاوره خانواده

امروزه هر کس در زندگی خود تنش، استرس و اضطراب زیادی را تحمل می کند. هر چقدر هم که این تنش ها و نگرانی ها را در خود پنهان کنند، در نهایت یک زمانی این ناراحتی ها بروز می کنند. احساسات منفی مانند ناراحتی، احساس نا امیدی و ناامنی سبب بروز رفتارهای آسیب زا در زندگی زناشویی می شود.

برخی از رفتار های همسر ریشه در تربیت خانواده و شخصیت او دارد که در او تثبیت شده است. یک مشاوره ازدواج در تهران خانواده تهران می تواند به زوجین کمک کند تا بتوانند احساسات منفی خود را شناسایی کنند و نحوه برخورد با همسر را بیاموزند. مشاوره خانواده تهران دکتر رامین علوی نزاد می تواند در این زمینه کمک شایانی به زوجینی که در زندگی زناشویی دچار مشکلاتی این چنین هستند بکنند.

رفع چالش های زندگی زناشویی

عدم تفاهم به مشکلات زناشویی دامن می زند. بسیاری از زوجین بر این باور معتقدند که ما می دانیم چه مشکلاتی داریم ولی نمی دانیم که چگونه این مشکلات را برطرف کنیم. دلیل این عدم توانایی نبودن تفاهم بین زوجین است که در این صورت این رابطه به کمک نفر سوم که می تواند مشاوره ازدواج در تهران خانوده تهران باشد یا یک روانکاو خوب در تهران نیاز دارد.

زمانی که فکر می کنید طلاق آخرین گزینه است

در مواقع اختلاف و دعوا، کمی فاصله میان زن و شوهر می تواند مفید باشد. اگر این مدت طولانی و مداوم شد زوجین حتما باید به یک روانکاو خوب در تهران یا یک مشاوره خانواده تهران مراجعه کنند. دور از یکدیگر زندگی کردن یا به خانه نرفتن مشکلات را حل نمی کند بلکه بیشتر هم می کند و این دور بودن باعث تقویت این فکر می شود که دور بودن از همسر مفید است و سبب سوق زوجین به سمت طلاق می شود.