دکتر رامین علوی نژاد

 

قبل از اینکه به توضیح این چند نمونه بپردازیم باید این نکات را گوشزد کنیم که اگر فردی در خانواده شما دچار چنین ویژگی هایی است حتما باید برای درمان اضطراب به یک دکتر با تجربه و مجرب مراجعه کنید و هر چه سریع تر دوره درمان را شروع کنید، زیرا با گذشت زمان و درمان نکردن این اختلال دچار دیگر اختلالی می شوید که راه درمانشان اصلا کار آسانی نیست. ما به شما دکتر رامین علوی نژاد را معرفی می کنیم. دکتر رامین علوی نژاد در این زمینه فعالیت می کنند و کمک شایانی به بیماران خود در درمان اضطراب کرده اند.

فعال شدن سیستم جنگ و گریز:

زمانی که در حالت اضطراب هستید مغز شما بروز یک خطر قریب الوقوع را پیش بینی می کند. همین موضوع باعث می شود به طور خودکار واکنشی تحت عنوان واکنش جنگ و گریز در بدنتان فعال شود. در این حالت بیشتر خون بدن به سمت اندام های انتهایی حرکت می کند تا شما نیروی بیشتری برای فرار یا جنگیدن داشته باشید. همین امر در نهایت به تجربه علائمی نظیر تعریق کف دست، لرزش، احساس سوزش در معده می انجامد.

بی قراری ذهنی و بی قراری حرکتی:

در بین متخصصان بی قراری به دو دسته بی قراری ذهنی و بی قراری حرکتی تقسیم می شود. در بی قراری ذهنی فرد تشویش روانی را تجربه می کند به طوری که دائما افکار نگران کننده از ذهنش عبور می کند. اما در بی قراری حرکتی فرد از نظر جسمی نیز نمی تواند آرامش خود را حفظ کند. به همین دلیل تمایل دارد با انجام فعالیت هایی مانند راه رفتن، مالیدن دست ها به یکدیگر، تکان دادن پاها اضطراب خود را کاهش دهد.

احساس خستگی مزمن:

در بعضی موارد افراد هنگام اضطراب نوعی بیش فعالی حرکتی و ذهنی را تجربه می کنند. برخی دیگر احساس خستگی مزمن دارند. این موضوع دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. افراد مضطرب اغلب خواب های آشفته می بینند و همین موضوع باعث می شود نتوانند انرژی کافی برای فعالیت روزانه خود دخیره کنند.

افزایش حساسیت و نحریک پذیری:

اضطراب زیاد آستانه تحمل افراد را پایین می آورد. و همین باعث می شود افراد مبتلا حساسیت روانی بالایی نسبت به هر موضوعی پیدا کنند و تحریک پذیر تر بشوند. این تحریک پذیری می تواند خود را در قالب واکنش های هیجانی شدید بروز دهد. افزایش پرخاشگری و تندخویی از جمله علائمی است که می توانند حاکی از تحریک پذیری بالای فرد باشد.

در کل برای درمان اضطراب خود هر چه سریع تر اقدام کنید و نگذارید این بیماری درمان نشده در شما باقی بماند زیرا درمان اضطراب بسیار راحت است، شما فقط به یک دکتر متخصص نیاز دارید تا بتوانید سلامتی خود را پس بگیرید. ولی اگر به این بیماری رسیدگی نکنید باعث بروز دیگر اختلالات در شما می شود و دیگر درمان کردن آن ها کار آسانی نیست. و مطمئنا زمان بیشتری از شما میگیرد. پیشنهاد ما به شما دکتر رامین علوی نژاد است.

هدف مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج دارای سه هدف اصلی می باشد که عبارت اند از: بررسی آمادگی نامزدها برای ازدواج، ارزیابی هم کف بودن و یا هماهنگی و همسانی نامزدها، ارزیابی مهارت های زندگی مشترک نامزدها. زوجین قبل از هر اقدامی برای شروع زندگی مشترک، بعد از چند ساعتی صحبت کردن به یک مشاوره ازدواج در تهران نیاز دارند. مشاوره ازدواج در تهران دکتر رامین علوی نژاد هستند که می توانند در این زمینه کمک بزرگی به زوجین بکنند.